úterý 6. ledna 2015

Domácí rohlíky

Přidávám slíbený recept na rohlíky. U nás jsou velmi oblíbené, peču je několikrát do týdne a vždy se po nich zapráší, a protože používám na zadělání těsta domácí pekárnu, tak i téměř bezpracné :)

Budete potřebovat:

500g hladké mouky
260 - 280 ml vlažné vody
30g sádla (já dávám 30 ml oleje)
půlku kostky kvasnic
lžička cukru
2 lžičky soli

hrubozrnná sůl na posypání


Všechny suroviny dám do domácí pekárny (nejprve tekuté, potom sypké) a nastavím program těsto. Teď mám 90 minut čas na něco jiného, pekárna pracuje za mě :).





Po 90 minutách mám krásně nakynuté těsto, které si rozdělím na osm stejných dílů.




 Na vále si vyválím trojhelníky (vál není potřeba posypávat moukou) a smotám rohlíky od nejdelší strany po špičku.



Pak je nechám 40 minut kynout přikryté igelitem. Mezitím si rozehřeju na 240 troubu i s plechem na zapaření, rozehřívám půl hodinky. Před vložením do trouby potřu rohlíky vodou a posypu hrubozrnnou solí, někdo sype mákem. Vložím plech s rohlíky do trouby a do plechu na zapaření chrstnu skleničku vody. Pak rychle zavřu troubu a peču na druhé příččce od spodu cca 15 minut. A je hotovo :)


Rohlíky by se měly nechat zchládnout na mřížce, ale to se u nás někdy nestane, jak mi rychle mizí pod rukama. Dnes už všichni spí, tak budou zítra na snídani :).




Dobrou chuť.

Děkuji za návštěvy a milé komentáře.

2 komentáře:

  1. Hned bych se taky zakousla:-) Moc děkuji za podrobný recept s fotografiemi. V podstatě máme stejný, já jen mýchám polohrubou a hladkou mouku a dávám sušené kvasnice. Já jdu dneska péct bábovku, neboť to u nás vypadá, jak u vyjedeného krámu a nakoupit se chystám až zítra. Hezký den Hanka

    OdpovědětVymazat